Нарматыўныя дакументы
Пераемнасць дашкольнай і І ступені агульнай сярэдняй адукацыі
Дзяржаўнай установы адукацыі
“Міханавіцкая сярэдняя школа”
Паняцце “пераемнасць” паміж усімі этапамі навучання разглядаецца як галоўная ўмова непарыўнай адукацыі, выхавання і развіцця дзіцяці, якое заключаецца ў устанаўленні адзінай лініі развіцця асобы.
Мэта дашкольнай адукацыі – рознабаковае развіццё і сацыялізацыя выхаванцаў ранняга і дашкольнага ўзросту ў адпаведнясці з яго ўзростам і індывідуальнымі магчымасцямі.
Мэта пачатковай адукацыі – фарміраванне ведаў, умнняў, навыкаў і інтэлектуальнае, творчае і фізічнае развіццё вучня.
Пераемнасць прадугледжвае, з аднаго боку, суправаджэнне дзяцей у школу з узроўнем агульнага развіцця і выхавання, якія адказваюць патрабаванням школьнага навучання, с другога боку – апору школы на ўяўленні, уменні і навыкі, якія ўжо засвоены дзецьмі дашкольнага ўзросту.
Асноўныя задачы пераемнасці дашкольнай і І ступені агульнай сярэдняй адукацыі:
- Удасканаленне якасці адукацыі;
- Захаванне агульных падыходаў да арганізацыі адукацыйнага працэсу;
- Павышэнне прафесійнай кампетэнцыі педагогаў па забеспячэнню пераемнасці;
- Ажыццяўленне комплекснага падыходу пры рэалізацыі ўсіх напрамкаў выхаваўчай работы;
- Актывізацыя работы па павышэнню псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці законных прадстаўнікоў выхаванцаў і вучняў.
Пры планаванні і арганізацыі работы ва ўстанове адукацыі выкарыстоўваюцца эфектыўныя формы работы з педагогамі, вучнямі і іх законнымі прадстаўнікамі ў працэсе забеспячэння пераемнасці і непарыўнасці дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі.
Арганізацыйна-педагагічныя мерапрыемствы:
üсупрацоўніцтва паміж выхавацелямі і настаўнікамі пачатковых класаў;
üарганізацыя дадатковых адукацыйных паслуг па падрыхтоўцы дзяцей да школы;
üвывучэнне вопыту выкарыстання варыятыўных форм, метадаў і прыёмаў работы ў практычнай дзейнасці настаўнікаў і выхавацелей.
Работа з педагагічнымі кадрамі:
üкансультацыі, круглыя сталы
üарганізацыя псіхолага-педагагічнага суправаджэння дзяцей.
Выхаваўчая работа:
üсвяты, сустрэчы, выставы.
üэкскурсіі па пасёлку, у школьны музей
Узаемадзеянне з сем’ямі вучняў:
üкансультацыі бацькоў,
üасветніцкая дзейнасць.
У рамках аказання дадатковых паслуг арганізавана аб’яднанне па інтарэсах “Школа будучага першакласніка”, дзе з кастрычніка па май вядзецца работа па падрыхтоўцы да навучання ў школе дзяцей, якія не наведваюць установы дашкольнай адукацыі на пастаяннай аснове, заняткі наведваюць 16 чалавек. Заняткі праводзяцца 1 раз на тыдзень (3 урока па 35 хвілін). Для фарміравання матывацыі да навучання і цікавасці на самаго працэса з дзецьмі праводзяцца заняткі псіхалагічнай падрыхтоўкі да школы. Педагогі праводзяць карэкцыйныя і развіваючыя практыкаванні на развіццё ўвагі, мыслення, успрымання, памяць, ўяўлення.